سبد خرید 0

وبلاگ

تحلیل تکنیکال ۲۰٪ موفقیت در ترید

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال فقط ۲۰٪ مسیر موفقیت یک تریدر است. شاید شنیدن این جمله کمی غم انگیز باشد ولی اگر می خواهید به عنوان یک تریدر در بازارهای مالی موفق شوید باید این مقاله را تا انتها بخوانید. حتما شنیده اید که ۹۰٪ تریدر ها در بازار فارکس و ارز دیجیتال ضرر می کنند و پول خودشون رو از دست می دهند. ولی چرا این اتفاق می افتد؟

آیا تحلیل تکنیکال به تنهایی عامل موفقیت یک تریدر نیست؟

آیا تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی مهم تر است و عامل موفقیت یک تریدر در بازارهای مالی است؟

اصلا چه عاملی باعث سود و ضرر در این بازار است و باید چه کار بکنیم. مطالبی که در ادامه می خوانید شاید مسیر ترید در بازارهای مالی شما را عوض کند!

تحلیل تکنیکال فقط ۲۰٪ موفقیت در ترید

ابتدا بیایید یک تعرییف ساده از تحلیل تکنیکال داشته باشیم

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال رفتار بازار را بر اساس قیمت یعنی نقاط عرضه و تقاضا مورد بررسی قرار می دهد. یعنی یک سری الگوها و نظم هایی را که در گذشته بازار اتفاق افتاده است پیدا می کند و از  آنها استفاده می کند تا بتواند آینده بازار را پیش بینی کند.مثل واکنش قیمت به عدد های رند؛گره ها ی معاملاتی و اوردربلاک ها و …

تکنیک ها همیشه جواب نمی دهند

فرض کنید شما می خواهید رانندگی یاد بگیرید ۱۰ جلسه به کلاس آموزش رانندگی می روید و به شما تکنیک هایی را آموزش می دهند که بتوانید ماشین را به حرکت در بیاورید نیم کلاج کنید پارک دوبل یاد بگیرید ولی در نظر داشته باشید که همه این ها فقط تکنیک است حالا باید از خود بپرسید که با یادگیری این تکنیک ها آیا شما راننده ماهری شده اید؟ قطعا نه!  فردی را در نظر بگیرد که روزه اولی است که پشت فرمون نشسته  در یک سربالایی توی ترافیک گیر کرده ماشین ها از پشت سر بوغ می زنن ماشین به عقب می رود و ممکن است به ماشین عقبی برخورد کنید استرس و اضطراب این فرد و دستپاچه کرده و اصلا فراموش کند که حالا باید از کدام تکنیک (نیم کلاج) استفاده کنید.

بازارهای مالی هم همین گونه است زمانی که شما با یک حساب واقعی وارد معامله می شوید طبق تحلیل تکنیکالی که یاد گرفته اید معامله خریدی باز می کنید و در کمال تعجب می بینید که بازار از همان جا با یک کندل پر قدرت می ریزد و حساب شما وارد ضرر شده و دقیقا مثل همین راننده تازه وارد استرس و اضطراب چنان دستپاچه تان می کند که نمی دانید باید چه کاری انجام دهید

حالا بیایید ببینیم به غیر از تحلیل تکنیکال چه چیزهای دیگری را باید یاد بگیریم تا به یک تریدر موفق تبدیل شویم

رمز موقیت در تریدچیست؟

واقعیت این است که هیچ رمزی وجود ندارد شما تا الان ۲۰ درصد مسیر رو طی کرده اید و حالا نیاز به یادگیری ۸۰ درصد دیگر دارید

۴۰٪ فهم بازار

فهم بازار یعنی اینکه شما بدون تحلیل تکنیکال و فقط با نگاه کردن به چارت و نمودار قیمت بفهمید و متوجه تقییرات بازار بشوید اینکه چرا قیمت صعودی میشود یا چرا بازار الان دارد رنج می زند و چرا بازار ریزشی می شود. فهمم بازار که سهم بزرگی را در مسیر یک تریدر موفق دارد را هیچ استادی نمی تواند به شما یاد بدهد این ۴۰٪  مهارتی است که شما باید خودتون بدست بیارید. فهم بازار همون تجربه است باید وارد معامله شوید ضرر کنید سود کنید از بازار زخم بخورید ناراحت بشید سرمایه تون رو از دست بدید دوباره شروع کنید و انقدر در این مسیر این سیکل سود و ضرر را تکرار کنید تا تجربه کسب کنید و به سود مستمر در بازار برسید.

بازاریهای قدیم یک جمله قشنگ دارند که می گن اگر می خواهید وارد یک کار موفق شوید اول باید خاک آن کار را بخورید بله فهمیدن این بازار و خاک این بازار را خوردن هم فقط با آموزش و یادگیری و کم نیاوردن در این مسیر میسر است.

۴۰٪ شخصیت یک تریدر

چقدر شخصیت شما برای موفقیت در بازارهای مالی مهم هستند؟ آیا شما آدم ریسک پذیری هستید یا مثلا آدم صبوری هستید چقدر این ویژگی های شخصیتی به شما در معامله کمک می کند؟ این ها سوالاتی است که در ادامه در باره انها صحبت می کنیم بیاید ببینمی برای مدیریت شخصیت یک تریدر موفق چه چیزهایی را باید یاد بگیریم و مدیریت کنیم؟

مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه چیز عجیب و غریبی نیست شما در زندگی روزمره خودتون هم باید مدیریت سرمایه را بلد باشید یعنی باید بلد باشید که بیشتر از درآمدتون خرج نکنید اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که همیشه خرج تان بیشتر از درآمدتان است و آخر ماه پول کم میاورید حتما باید مدیریت سرمایه را جدی بگیرید وگرنه در بازارهای مالی سرمایه خودتون رو به راحتی از دست می دهید. در کسب و کارهای سنتی هم مدیریت سرمایه یک امر اجتناب ناپذیر است و کسانی که ورشکست شده اند قطعا یکی از عوامل مهم در شکست کسب و کار رعایت نکردن همین موضوع یعنی مدیریت سرمایه بوده است.

مدیریت سرمایه در بازارهای مالی بر این اصل استوار است که کاری کند شما سرمایه تان را از دست ندهید یعنی طوری معامله کنید که فقط یک در صد از سرمایه تون رو به خطر بندازید و از دست بدهید مدیریت سرمایه به شما کمک می کند که همیشه در بازار بمانید و حذف نشوید.

مدیریت معامله

زمانی که وارد یک معامله خرید یا فروش در بازار فارکس یا ارز دیجیتال می شوید بسته به شخصیت تان این که آیا شما فرد خون سرد و صبوری هستید  و چقدر می توانید هیجانات خودتون را کنترل کنید از سود و ضرر هاتون چقدر خوشحال و یا ناراحت می شوید موفقیت شما را در این بازار تایین می کند.

شما به عنوان معامله گر در بازارهای مالی چه چیزهایی را تجربه می کنید

۱- سریع دچار استرس می شوید و معامله خود را با سود کم می بندید

۲- معامله بر خلاف تحلیل تان پیش می رود و شما هی حد ضرر یا استاپ لاس خودتون رو جابجا می کنید

۳- خلاف روند معامله می کنید و مدام با هر ریزش یک پله به حجم خودتون اضافه می کنید با این امید که از اینجا برمی گرده

۴- استاپ لاس نمی گذارید یا استاپ لاس می گذارید و هی استاپ می خورید

این ها بخشی از اتفاق های رایج برای معامله گران بازر است که باید مهارت لازم را برای کنترل معامله بسته به نوع شخصیت تان کسب کنید.

مدیریت هیجان

اگر با یک سود و ضرر خیلی خوشحال و یا ناراحت می شوید شما باید مدیریت هیجان را یاد بگیرد چون به احتمال زیاد بعد کسب سود فکر می کنید که یک تریدر حرفه ایی شده اید و در معامله بعدی خودتون با حچم بالا وارد معامله میشوید طمع سراغ تان می آید و دقیقا همین جاست که وارد سیکل ضرردهی میشوید. در بازارهای مالی باید به مانند یک ربات عمل کنید و بتوانید هیجانات خودتون رو کنترل کنید

 

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up