سبد خرید 0

وبلاگ

روانشناسی ترید در بازار فارکس

روانشناسی ترید در بازار فارکس

روانشناسی ترید در بازار فارکس چیست؟

روانشناسی ترید به ما کمک می کند و به این سوال ما جواب می دهد که چرا در بازار فارکس ضرر می کنیم. شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که تحلیل تکنیکال را آموزش دیده اید و آن را روی چارت پیاده سازی کرده اید ولی زمانی که وارد معامله میشوید به یک باره همه چیز عوض میشود استرس شما را فرا می گیرد اگر وارد سود شده باشید به سرعت معامله خود را می بندید و با سود خیلی کم از معامله خارج می شوید. اگر معامله شما وارد ضرر شده باشد به امید آنکه بازار برگرده هی وارد ضرر های بیشتر می شوید و با خود می گویید که از اینجا دیگه بر می گرده ولی در آخر فقط حساب خود را در ضرر سنگین برده این و یا کال مارجین شده و دیگه پولی برای معامله ندارید و حساب خود را صفر کرده اید.

روانشناسی ترید هفتاد درصد مسیر موفقیت یک تریدر است

چرا در بازار فارکس ضرر می کنیم؟

در ادامه این مقاله عوامل تاثیر گذاری را خواهیم گفت که دانستن آنها شما را از خطرات و تهدید های بازار در امان خواهد داشت و به شما کمک خواهد کرد که سود های زیادی را از بازار بگیرید.

در این مقاله ۴ مورد را بررسی خواهیم کرد:

 

ترس

ترس از دست دادن پول

از هر چی بترسی سرت میاد!!! این جمله خیلی آشناست و احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که در زندگی از چیزی بترسید و عینا همان چیز برایتان اتفاق بیافتد. اولین چیزی که در بازار فارکس می ترسیم و سرمون هم می آید ترس از دست دادن پول است. این ترس ذهن شما را به شدت درگیر خودش می کند و استرس و اضطراب ناشی از آن باعث می شود که شما در بازارهای مالی مثل بازار فارکس ضرر کنید. شاید در هیچ کسب و کاری شما به این سرعت ضرر را به چشمتان نبینید و پولتان را از دست ندهید ولی در این بازار این اتفاق با زدن یک کلیک و به سرعت رخ می دهد به همین خاطر شما باید از نظر روانشناسی روی خودتان کار کنید تا بتوانید به یک معامله گر حرفه ایی تبدیل شوید.

ترس از جا ماندن

ترس از جا ماندن اینطوریه که چارت و باز می کنید می بینید که یه کندل سبز داره می ره بالا و شما این حس و داری که وای جا موندم و الان کلی سود و از دست دادم فورا یه پوزیشن خرید باز می کنید و بازار همونو بر می گرده و میرزه و شما وارد ضرر می شوید.

حالا باید چی کار کنیم

برای ترس از دست دادن پول با پولی وارد این بازار شوید که اگر از دستش دادید شما را به هم نریزد و بیچاره نشوید!

با پول قرض و وام لطفا وارد این بازار نشوید. خونه  و ماشینتون و نفروشید و کل سرمایه زندگی تون رو وارد این بازار نکنید چون به احتمال زیاد آن را از دست خواهید داد.

برای ترس از جا ماندن خیالتان راحت باشد چون بازار فارکس پر از فرصت هست که این امکان را به شما می دهد که بتوانید سودهای خوبی از این بازار داشته باشید پس نگران نباشید.

طمع

انسان بدون طمع نیست و همیشه و در همه حال دنبال بیشتر بدست آوردن است حالا در بازار فارکس این طمع به شدت روان شما را به هم می ریزد و منجر به ضرر شما می شود. مثلا شما یک سهمی را خریدید و پوزیشن معاملاتی شما در سود رفته و شما به خود می گویید که برای امروز کافی است و معامله خود را می بندید به محض اینکه معامله را بستید به سرعت بالا می رود و با خود می گویید آخ اگر نبسته بودم الان سود بیشتری می گرفتم و در معامله بعدی خود طمع می کنید که سود بیشتری بگیرید و نه تنها اون سود معقول را نمی گیرید بلکه بازار خلاف تحلیل شما می رود و ضرر هم می کنید.

روانشناسی ترید در بازار فارکس

حالا باید چی کار کنیم

باید به مانند یک ربات عمل کنید و در سود و ضرر احساسات و هیجانات خودتون رو کنترل کنید به این موضوع واقف باشید که این بازار پر از فرصت هست و فراوانی زیادی در این بازار وجود دارد نگران فرصت های از دست رفته نباشید چون دوباره بازار برایتان یک فرصت سود ساز را فراهم خواهد کرد.

طمع فقط در گرفتن سود بیشتر نیست شما در ضرر هم طمع  می کنید.و به جایی می رسد که به خودتان می گویید من که این همه ضرر کردن اینم روش!

اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس در هر کاری و به خصوص در بازار فارکس شما را به یک تریدر موفق تبدیل می کند. افراد زیادی را دیده ام که بسیار تحلیل گر حرفه ایی در بازار فارکس هستند ولی نمی توانند معامله کنند. چرا چون اعتماد به نفس این کارو ندارند شاید این موضوع ریشه در کودکی شما داشته باشد نمی دانم ولی هر چی هست لطفا اعتماد به نفس معامله در بازار فارکس رو بالا ببرید.

یکی از روش های بالا بردن اعتماد به نفس در بازار فارکس آموزش درست و حرفه ایی دیدن است. وقتی به خوبی آموزش دیده اید حالا نوبت کسب تجربه و پیدا کردن مهارت در ترید کردن هست تا بتوانید با اعتماد به نفس زیاد وارد این بازار پول ساز شوید.

حواستان به اعتماد به نفس کاذب هم باید باشد معمولا در اوایل کار شما سودهای خوبی از بازار می گیرید و فکر می کنید که دیگه بار خودتون رو بستید ولی این اعتماد کاذب کار دستتون می دهد و باعث می شد که به سرعت از بازار خارج شوید. من کلی دوست و آشنا می شناسم که با گرفتن سود در اوایل کار وارد بازارهای مالی شدند مثلا یک ارز و همینطوری خریدن و اون ارز پامپ شد و سود خوبی کردند بعد همه سرمایشون رو آوردن توی ارزهای دیجیتال و کل سرمایه شون و از دست دادند.

 داشتن تعصب در ترید

تعصب روی یک ارز یا یک روند بدترین چیزی است که در روانشناسی ترید در بازار فارکس باعث از دست دادن سرمایه شما خواهد شد.

نمی دونم چرا بعضی ها روی تحلیل و بازار تعصب دارن مثلا بازار داره همینجوری کندل های قرمز ریزشی خونین می زنه و به هر حمایتی می رسه هی به خودمون می گیم  از اینجا بر می گرده و وارد معامله خرید میشم؛دوباره بازار بیشتر می ریزه و می گیم از اینجا دیگه واقها برمیگرده و باز حجم خرید اضافه می کنیم و باز بازار بیشتر می ریزه و کف های پایین تر می زنه و ما همجنان تعصب خودمون رو داریم و می گیم ایشالا دیگه از اینجا بر می گرده ولی با ایشالا ماشالا کار درست نمیشه و همین تعصب رو بازار باعت میشه تا کل پول و سرمایه مون رو از دست بدهیم.

آقا اگر داری می بینی میریزه و تحلیل شما اشتباه بوده بپذیر و وارد معامله نشو

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up