سبد خرید 0

وبلاگ

ترید چیست؟

ترید چیست؟

اگر دنبال ترید کردن هستید و می خواهید که وارد بازارهای مالی شوید خوب جایی اومدید ما در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از صفر شروع کنید و به درآمد های دلاری دست پیدا کنید. ترید چیست؟ اگر تازه کار هستید مراقب باورهایتان باشید اینکه چه باورهای غلط و یا درستی تا الان در مورد بازارهای مالی و ترید کردن دارید. خیلی دور از چشم نیست که حرف های ضد و نقیض در مورد ضرر ها و سودهایی که دوستان و آشنایان و حتی خودتان در این بازار داشتید از بورس تهران گرفته تا بازار های کریپتو و ارز دیجیتال و یا فارکس و سوال اینجاست که آیا واقعا این بازار سود دلاری به شما خواهد داد یا فقط قرار است پول تان را در این بازارها از دست بدهید.

ترید چیست؟

ترید یا همان معامله گری به زبان ساده در اقتصاد به معنای خرید و فروش یک ارز یا کالا و خدمات می باشد.به طور مثال شما به عنوان یک تریدر سهام یک شرکت را در قیمت ۱۷۰۰ دلار می خرید و اگر قیمت بالاتر از ۱۷۰۰ دلار برود مثلا به ۱۷۲۰ دلار برسد شما۲۰ دلار سود خود را از آن ترید یا معامله برده اید البته سود شما بستگی به میزان سرمایه گذاری که در این ارز یا سهام داشته اید متغییر خواهد بود. حال مدت زمان باز کردن تا بستن یک معامله که به آن ترید کردن گفته می شود می تواند از یک دقیقه تا چند ساعت باشد.

سرمایه گذاری یا ترید؟

غالبا این دو را با هم اشتباه می گیریم پس بیایید کمی راجع به تفاوت های این دو صحبت کنیم

زمان:

زمان شاید مهمترین و اولین تفاوت بین سرمایه گذاری در یک ارز با ترید کردن باشد. چرا که یک تریدر در زمان کوتاه تری وارد معامله شده و از آن خارج می شود ولی یک سرمایه گذار باید ماه ها و حتی سالها سهمی را خریداری کند و منتظر بماند تا به سود خوبی در این بازار برسد.

اهرم:

دومین موضوع این است که شما با اهرم وارد معامله می شوید که به اصطلاح به آن فیوچرز گفته می شود. اهرم این امکان را به شما می دهد که بتوانید اعتباری از صرافی که در آن ترید می کنید بدست بیاورید. در واقع شما پولی را از صرافی قرض می گیرید تا بتوانید سهم بیشتری از آن سهام را خریداری کنید و سود بیشتری هم نصیب تان خواهد شد. ولی در سرمایه گذاری شما بدون اهرم وارد می شوید و فقط خود آن ارز یا سهام را خریداری میکنید و اعتبار و اهرمی در کار نیست.

نوسان گیری:

شما با هر نوسانی که در بازار اتفاق می افتد می توانید می توانید کسب سود کنید یعنی حتی زمانی که بازار ریزشی هست هم می توانید با فروش یک سهم یا ارز وارد معامله شوید و از بازار سود بگیرید.

سرمایه کم:

و در آخر یکی از مزیت های ترید کردن نسبت به سرمایه گذاری این است که شما می توانید با سرمایه خیلی کم هم وارد این بازار شوید و سودهای دلاری کسب کنید البته که قبلش باید آموزش دیده باشید و کاملا این بازار را یاد گرفته باشید

چطوری ترید کنیم؟

آیا واقعا ترید جواب می دهد؟

این بازار هم مانند تمام کسب و کارهای دیگه می تواند شما را ثروتمند کند یا ورشکسته. فرض کنید که می خواهید یک رستوران راه اندازی کنید طبیعتا سرمایه زیادی را برای اجاره مغازه خرید وسایل آشپز و صندوقدار و غیره را استخدام می کنید هزینه های طراحی و خرید لوازم برای راه اندازی یک رستوران را در نظر بگیرید حالا سوال اینجاست که آیا با صرف زمان و هزینه زیادی که برای این کار انجام داده این موفق می شوید و کار و کاسبی تان پر رونق و روزی می شود یا مجبورید بعد ازگذشت چند ماه با یک ضرر بسیار مانند بسیاری از افرادی که دیده اید کسب و کار و ببندید.

ترید هم به همین گونه است اگر بلد این کار نباشید و واردش بشوید قطعا ضرر خواهید کرد ولی اگر درست وارد این بازار شوید قطعا بعد چند سال سودهایی خواهید کرد که دیگر هیچ کس به رد پایتان هم نخواهد رسید

در کدام بازار ترید کنیم؟

بازارهای مالی یا (FINANCIAL INSTRUMENTS) که شما می توانید به عنوان یک تریدر در این بازارها فعالیت کنید تا منجر به سود دلاری  شود عبارتست از: سهام شرکت ها (STOCKS) جفت ارزها (CURRENCY PAIRS) قراردادهای آتی (FUTURES) و ارز دیجیتال (CRYPTOCURENCIES) اوراق قرضه (BONDS) قرارداد اختیار (OPTIONS) قرارداد های آتی و موارد دیگه ایی هستند که هر کدام از این بازارها با توجه به موارد گوناگون مناسب سرمایه گذاری در بلند مدت یا کوتاه مدت که همان ترید کردن هست می باشد. مثلا شما می توانید سهام شرکت اپل را خریداری کنید و به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت به سود دست پیدا کنید.

انواع ترید کردن؟

ترید روزانه:

در ترید روزانه شما با توجه به کندل های روزانه گذشته تحلیل تکنیکال انجام می دهید و در این تایم فریم به دنبال نقاط ورود هستید و برای خروج ممکن است چند روز منتظر بمانید که این روش برای کسانی که کم ریسک تر هستند و تازه شروع به ترید کردن ترید روزانه پیشنهاد می شود.

اسکلپ ترید:

در ترید اسکلپ شما تحلیل خودتان را در تایم فریم چهار ساعته یا یک ساعته انجام میدهید و در تایم فریم ۵ دقیقه به معامله ورود می کنید و منتظر تارگت خود می مانید که البته زمان زیادی هم در معامله نمی مانید و زود از آن خارج می شوید. ریسک زیاد و استرس در این مدل ترید کردن زیاد هست و باید تسلط کامل بر بازار داشته باشید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up