سبد خرید 0

وبلاگ

۸ مسیر جذب سرمایه گذار برای استارت آپ

مسیر جذب سرمایه گذار برای استارت آپ

۸ مسیر جهت جذب سرمایه گذار برای استارت آپ

تا به حال فکر کرده اید چه فرایندهایی برای جذب سرمایه گذار برای استارت آپ وجود دارد؟ چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید سرمایه گذاران مناسب کسب و کار خود را پیدا کنیم؟ اگر قصد دارید در این عرصه پا بگذارید لازم است چند راهکار مهم و کارآمد را بدانید تا اشتباهات دیگران را مرتکب نشوید.

در اینجا چند راهنمایی را ارائه می دهیم تا سرمایه گذار فرشته یا VC را جلب کنید و سرمایه گذاری جذاب خود را رقم بزنید.

جذب سرمایه گذار برای استارتاپ ارتباط موثر با سرمایه گذاران

۱.شبکه سازی کنید


شبکه سازی با سرمایه گذاران، باعث ایجاد ارتباطات موثر شده و این امکان را ایجاد می کند که به صورت رسمی تر و ارگانیک تر به راه اندازی کسب و کار خود بپردازید. دیانا گودوین از مدرسه Swim AquaMobile توصیه می کند:

“اگر یک کسب و کار بزرگ ایجاد کرده اید و مراحل اولیه را طی کرده اید، می توانید برای شبکه سازی محلی و سرمایه گذاری وقت بگذارید.”


با هدف جذب سرمایه گذار برای استارتاپ، به فروش محصولات خود ادامه دهید و اگر آنها به خدمات شما علاقه مند باشند؛ با کسب و کار شما موافقت کرده و گفتگو را ادامه خواهند داد. سرمایه گذاران هرچه استارت آپ شما را در حال فعالیت و فروش ببینند، بیشتر راغب هستند تا با شما همکاری کنند؛ پس همچنان به فعالیت ادامه دهید.

۲.نتایج را به نمایش بگذارید


این چرخه را هرگز فراموش نکنید: شما برای جذب مشتری به پول احتیاج دارید و برای داشتن سرمایه به مشتری.
بنابراین تا می توانید قبل از سرمایه گذاری بر مشتری و رضایت آنها تمرکز کنید تا برگشت سرمایه به سمت کسب و کارتان افزایش یابد.
چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ به ویژه اگر شما یک کارآفرین هستید. چون در آغاز یک کسب و کار مشتری ها سرمایه اصلی شما هستند و بیزینس شما را می سازند. به همین دلیل چیزی که برای سرمایه گذاران اهمیت دارد، نتایج، بازخورد و ارتباط شما با مشتری و واقعی بودن مخاطبان کسب و کار شماست.

۳.مشاوره بگیرید


در کنار مذاکره با سرمایه گذاران برای همکاری بیشتر از آنها بخواهید به شما مشاوره بدهند. یکی از مهمترین رمز برخورد آگاهانه استارت آپ های موفق برای جذب سرمایه گذار برای استارتاپ این است که علاوه بر فضای کاری با سرمایه گذاران روابط حرفه ای ایجاد کرده و از آموخته های آنها درس می گیرند و هر روز در روند کاری خود به کار می برند.

حسین احمد مسئول یکی از استارت آپ های بزرگ دنیا می گوید: زمانی که از سرمایه گذاران درخواست مشاوره کردم، تعجب کردند و همانجا اشتیاق و همکاری ما شروع شد.

۴.داشتن بنیانگذاران حرفه ای برای استارت آپ


هنگامی که در مقابل سرمایه گذاران به ارائه خدمات میپردازید در واقع مشغول ارائه تیم خود هستید. بن لنگ از Mapme می گوید: “سرمایه گذاران فرشته و VC ها اغلب به دنبال بنیانگذاران بااستعداد و حرفه ای هستند.”
انتخاب تیم مدیریت مناسب برای راه اندازی استارت آپ شما، یک فرایند ظریف است. زیرا در نهایت داشتن بنیانگذار اشتباه مضرتر از داشتن هیچ بنیان گذاری است.
با این حال، اگر مسئول مدیر پروژه صحیح حضور داشته باشد، می توانید فرایند جذب سرمایه گذار برای استارتاپ را بی نهایت ساده تر شروع کند و حتی فراتر از جذب سرمایه گذاران پا بگذارید. بن تاکید کرد: “شروع یک شرکت به تنهایی بسیار دشوار است.”داشتن شرکا به شما این امکان را می دهد که مردم بیشتر به خدمات شما تکیه کنند.”

۵.سرمایه گذار بیش از دسته چک


سرمایه گذاری را پیدا کنید که فقط به دید دسته چک به آن نگاه نکنید و با آن روابط صمیمی و معنوی برقرار کنید. اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، خوب تزریق پول نقد به کسب و کار بسیار عالی است و روند پیشرفت کار را چندین برابر می کند، اما سرمایه گذارانی هستند که واقعا می توانند کسب و کار ملموس شما را فراتر از پول ببرند.
یک سرمایه گذار حرفه ای و مناسب می تواند به شما کمک کند تا خدمات دهی تان قوی تر شده و دانش و آگاهیتان را در زمینه شغلی بالا ببرید.

۶.به سیستم شتاب دهنده ها ملحق شوید


برای کسانی که شروع کارشان است و هنوز با هیچ سرمایه گذاری شبکه سازی نکرده اند، پیشنهاد می کنیم به شتاب دهنده ها ملحق شوند و از آن طریق رابطه زیادی کسب کنند.
لازم به تذکر است که این روش هرگز باعث تسریع در جذب سرمایه گذاران نمی شود و هیچ تضمینی وجود ندارد. از این طریق فقط به شناساندن محصولات خود می پردازید.

۷.تا آخر دنبال کنید


تا زمانی که به اهداف خود در زمینه جذب سرمایه گذار برای استارت آپ نرسیده اید، دست بردار نباشید. همچنین چون جمع آوری بودجه معمولا یک روند سریع و آسان نیست، به یک سرمایه گذار بالقوه احتیاج است.(مقاله استارت آپ چیست را بخوانید)
برای چگونگی پیدا کردن سرمایه گذاران بالقوه باید به آنها بگویید: از خود چه می خواهید؟ اهدافتان چیست؟ با سرمایه خود می خواهید در آینده چه کار کنید؟ فقط در این حالت است که آنها با شما به توافق می رسند و آنها با معیارهای منطقی پیش می روند.

۸.راه دیگران را نروید


سرمایه گذاران بیشتر به کسب و کارهایی که خارج از چارچوب فکر می کنند اهمیت می دهند و مایل هستند با آنها همکاری کنند. ایده پردازی و خلق ایده های جدید را جدی بگیرید و بعد ببینید چطور با جمعیتی از سرمایه گذاران مواجه می شوید.
تولید دستمال کاغذی را هر کارخانه ای می داند. اما فکر کنید دستمال کاغذی که تولید می کنید چه ویژگی های جدیدی می تواند داشته باشد و مورد پسند اکثر مخاطبان قرار خواهد گرفت.

اگر در این زمینه سوال دارید و قصد دارید اطلاعات خود را افزایش دهید، با ما درمیان بگذارید و نظرات و پیشنهادات خود را بنویسید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up