سبد خرید 0

وبلاگ

۶ نکته کاربردی برای تیم سازی استارت آپ

نکات حیاتی برای تیم سازی استارت آپ

تیم سازی استارت آپ به اندازه هیچ عنصر دیگری، به رشد و توسعه کسب و کارتان کمک نمی کند. شخصیت، ارزش و اهداف افرادی که انتخاب می کنید اگر در یک مسیر شما باشند، قطعا شما را به استارت آپی تاثیرگذار و قوی تبدیل کرده و شانس موفقیت تان را بیشتر می کند.
در این مقاله ما قصد داریم ۶ نکته حرفه ای برای راه اندازی یک تیم استارت آپ را ارائه کرده و راهکارهای مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

چارت اصلی تیم سازی استارت آپ ها

۱.نقش ارتباطات در تیم سازی استارت آپ

اگر کارآفرین هستید به یاد داشته باشید؛ استارت آپ برای افرادی که ارتباطات گروهی و دسته جمعی را دوست ندارند، جای مناسبی نیست و امکان پیشرفت برایشان وجود ندارد. در واقع اگر در انتخاب اعضای تیم استارت آپ خود خطا کنید، رفتارهای اشتباه محیط کار را سمی کرده و این نوع رفتار یک محیط منزجرکننده ایجاد می کند.


یک تیم استارت آپ، اگر از رویارویی با مسائل ریسک پذیر اجتناب کند، در انتها مانع پیشرفت کسب و کار شده و سرمایه ای عایدتان نخواهد شد. کارمندان باید درک کنند که ارتباط برای موفقیت سازمان مهم است.

۲.با افرادی کار کنید که از بودن در کنار شما لذت می برند

در وهله اول لازم است بدانید، غیر از محیط کار نباید با کارمندان خود روابط خیلی صمیمی برقرار کنید. در حقیقت، آنها حتی نباید افرادی باشند که شما لزوما میخواهید خارج از یک محیط حرفه ای ارتباط برقرار کنید. بسیاری از مشاغل تجاری، موفقیت خود را مدیون رفتار و روابط حرفه ای و متعادل هستند.

درک توانایی تیم استارت آپی

اگر به تیم سازی استارت آپ فکر می کنید؛ آگاه باشید که درک توانایی دیگران یکی از مهمترین وظایف شماست. هر چه در این زمینه درک متقابل داشته باشید، آنها متوجه می شوند که برای شکوفایی استعدادهای خود یک فرصت منحصر به فرد دارند و وقت و هزینه بیشتری برای شکل گیری کسب و کار شما می گذارند.
اگر با این روش پیش بروید، فرد مقابل که در شرکت نوپا استخدام شده، حتی برای تقویت مهارت و ایده پردازی خود به سمت یادگیری بیشتر رفته و سازمان را تقویت می کنند.

۴.یافتن تیمی که در جستجوی یادگیری هستند

رمز موفقیت کسب و کارهای جدید در این است که در همه حال شوق و ذوق یادگیری را داشته باشند. یادگیری باعث شده، اعضای تیم در زمینه کاری خود همیشه به روز باشند و حتی در صورت نیاز به دیگران یاد بدهند. دانش فراوان بهره وری و برگشت سرمایه را افزایش داده و در مسیر اولیه استارت آپ نقش بسیار مهمی دارد.
پس یادگیری را الگوی و قوانین شرکت گذاشته و هر روز نیم تا یک ساعت تیم را درگیری آموزش کنید. کارآفرینان بدانند که تیمی که همچنان در حال کنجکاوی و یادگیری است جذب سرمایه را افزایش خواهد داد و برای نگه داشتن آن تیم هرکاری باید انجام دهد.

۵.به دنبال همکارانی باشید که با چارچوب شرکت شما مناسب هستند

برای یک کسب و کار نوپا، ساختار سازمانی استارت آپ حائز اهمیت است. چرا؟ چون قوانین و چارچوب باعث پیشرفت و رشد آن می شود. البته نه چار چوبی که سخت باشد و هر فردی با ورود به آن ناراضی و پشیمان شود. بلکه فرهنگ و قوانینی که در رشد توانایی فردی نقش داشته و فرد را به ورژن بالاتری از خود تبدیل کند.
اینکه بخواهید برای هر چیزی “نه” بیاورید و محیط خشکی برای آنها ایجاد کنید؛ طولی نخواهد کشید، یک تیم حرفه ای و قوی را از دست می دهید. از طرفی، شما به عنوان رهبر، تصمیم می گیرید که ارزش شرکت در نهایت چگونه عمل می کند. مهم این است که اعضای تیم، این ارزش ها را به اشتراک بگذارند و درک کنند که چرا آنها تاثیر مهمی بر هسته اصلی کسب و کار دارند.

۶.تست های روانشناسی بگیرید


یکی از جدیدترین و امروزی ترین روش برای انتخاب تیم یا کارمند مورد نظرتان، استفاده از تست های MBTI و DISC است. از طریق این دسته تست ها نزدیک به ۸۰ درصد از اهداف اشخاص یا نوع شخصیت آنها را پیدا کرده و متوجه می شوید مناسب ترین فرد کیست. البته که نباید ۱۰۰ درصد مبنای انتخاب شما باشد اما تا حد زیادی کمکتان خواهد کرد.

این تست ها به صورت رایگان در اینترنت موجود بوده که با اتمام آن سریع به جواب می رسید.

اگر می خواهید یک برج بسازید ابتدا یک تیم تشکیل دهید

فیلم سخنرانی TED

نحوه تشکیل یک تیم استارتاپی موفق

تیم سازی استارت آپ

موارد ضروری برای استخدام افراد و تیم سازی استارت آپ حرفه ای:

  1. با همکاری با شما از صمیم قلب احساس خوبی داشته باشند و ارائه خدمات شما را دوست داشته باشند.
  2. کسانی را انتخاب نکنید که فقط صرف حقوق گرفتن با شما همکاری می کنند؛ بلکه اشتیاق کافی برای رشد خدمات و سرویس دهی را داشته باشند.
  3. در استارت آپ بحث حقوق همیشه رایج بوده و معضل اصلی است. اعضای تیم باید بدانند که کسب و کارهای نوپا تا زمانی که به سرمایه مورد نظرشان برسند، حقوق کمی می دهند و تا یک زمان مشخص باید با این موضوع کنار آمد.
  4. فردی که استخدام می کنید، حتما باید در زمینه کاری شما سررشته داشته و سابقه داشته باشند.
  5. سعی کنید در چند مرحله با شخص مصاحبه کنید تا شناخت نسبی از او پیدا کنید و بعد قرارداد ببندید.

نتیجه گیری:
تا اینجا فهمیدید که بعد از تصمیم به راه اندازی استارت آپ، تیم سازی در استارت آپ چقدر مهم بوده و آینده شرکت یا سازمان شما را رقم می زند. اینکه بدون آگاهی به استخدام بپردازید و یک تیم غیرحرفه ای تشکیل دهید، به سرعت بازخورد کار را کاهش داده و شما را در منجلاب ناآگاهی و ندانم کاری فرو می برد. بهتر است قبل از انتخاب افراد، آزمون و خطا کنید و از آنها نمونه کار بگیرید. یا با چند نفر مشورت کرده و بهترین فرد که به چارچوب، قوانین و اهداف کسب و کارتان نزدیک است را برای همکاری انتخاب کنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up