سبد خرید 0

وبلاگ

۷ عملکرد کارآفرینان غیرحرفه ای

۷ کاری که کارآفرینان غیر حرفه ای انجام می دهند


هنوز کارآفرینان غیرحرفه ای هستند که با خطاها، سرمایه هایی از دست می دهند و همه چیر را نصفه کاره رها می کنند. اگر کارآفرین هستید که به تازگی شروع به فعالیت کرده اید یا می خواهید فرایندی را به ثمر برسانید؛ ضروری است دو شرط مهم کارآفرین شدن را بدانید.
در بین ۱۰ استارت آپ، ۹ تای آنها فقط ۵ سال عمر کرده و در انتها با سرازیری مواجه می شوند. بنابراین اگر می خواید جزء آن ۹ استارت آپ نباشید موارد زیر را هوشمندانه و موشکافانه رعایت کنید.

روش کارآفرینان غیرحرفه ای چیست؟

۱.افراد اشتباه را استخدام می کنند


اولین چیزی که در راه اندازی یک استارت آپ در ذهن نقش می بندد، استخدام افرادی است که به پیشرفت و رشد کار شما کمک می کنند. راه اندازان کسب و کار غیرحرفه ای افرادی را استخدام می کنند هیچ ربطی به خدمات دهی آنها نداشته و سمت و سوی فکری آنها با کسب و کارشان هماهنگ نیست و امکان دارد به کار ضربه وارد شود.


کار کردن با افرادی که نگرش صحیح و یکسانی با اهداف شما دارند بهترین سود را برایتان به ارمغان می آورد.

۲.کارآفرینان غیرحرفه ای همه چیز را مستند می کنند


یکی از اشتباهات کارآفرین این است؛ هر چیزی که فکر و پردازش می کنند را مستندسازی کرده و وقت خود را هدر می دهند. درست است؛ پردازش اطلاعات فرایند خوبی است اما برخی موقعیت های پیش پا افتاده نیازی به مطرح شدن نیست. با این روش فقط کارمندان و مشتریان خود را بی حوصله می کنید و آنها را از مسیر موفقیت دور می کنید.


۳.در شناخت مشتری متوهم هستند


اینجا چند سوال پیش می آید. آخرین باری که به خواسته های مشتری تان تمرکز داشتید کی بود؟ آیا نظرسنجی برای آنها ارسال کرده اید؟ با چند نفر از آنها صحبت کرده اید؟
اگر از آخرین باری که یکی از اینها را انجام داده اید خیلی وقت است می گذرد، مطمئن باشید مشکل بزرگی در انتظار کسب وکار نوپا یتان خواهد بود.
بهترین راهکار برای شناخت مشتری یا پیدا کردن مشتریان جدید، بازخورد گرفتن از آنهاست. باید برای مشتریان راضی و ناراضی خود وقت بگذارید و خواسته های آنها را عملی کنید تا سود و فروش بیشتری داشته باشید.


۴.فکر می کنند باید به همه خدمت کنند


در مورد قبل دلیلمان برای شناخت بهتر مشتری این است که بدانید همه افراد، بازار هدف شما نیستند. برای مثال استارت آپ خرید و فروش ماشین راه اندازی می کنید، قطعا کسانی که پولشان به اندازه یک اسکوتر برقی است، سمت خرید اتومبیل نمی روند و در دسته مشتریان شما قرار ندارند.
برخی کارآفرینان غیرحرفه ای و تازه کار، به اشتباه خدمات خود را به زور تو آستین هر کسی می کنند و انتظار فیدبک هم دارند. خدمات دهی صحیح در مسیر درست و مناسب را قبل از فروش خدمات خود یاد بگیرید.


۵.کارآفرینان غیرحرفه ای جلسات بیهوده برگزار می کنند


برخی جلسات، یکی از اصلی ترین دلایل کاهش بهره وری است. بیشتر کارمندان ترجیح می دهند، به جای شرکت در جلسات وقت خود را صرف کارهای دیگری کنند. شاید آگاه نباشید اما برای هر بار آب خوردن نیازی به جلسات گروهی نیست و شما فقط کارایی تیم را پایین می آورید.
اگر کارآفرین هستید، باید جلساتتان به گونه ای باشد که باعث رشد و توسعه کار شده تا انگیزه و انرژی اعضای استارت آپ بیشتر و بیشتر شود.


۶.بالای چیزهای غیرضروری پول می دهند


در شروع و راه اندازی کسب و کار پول نقش مهمی دارد. اینکه بخواهید دفتر خود را در لوکس ترین منطقه شهر بگیرید، هر روز غذاهای گران بخورید یا همان ابتدا سرمایه هنگفتی را از دست بدهید؛ در واقع قبل از هرچیزی استارت آپ خود را به باد داده اید.
به یاد داشته باشید ۴۵ درصد استارت آپ های غیرحرفه ای، با خرج های هنگفتی که در آغاز کار می کنند، شکست می خورند. تا زمانی که از لحاظ مالی به ثبات نرسیده اید، برنامه ریزی مالی داشته باشید.


یکی از اشتباهات کارآفرین این است؛ هر چیزی که فکر و پردازش می کنند را مستندسازی کرده و وقت خود را هدر می دهند. درست است؛ پردازش اطلاعات فرایند خوبی است اما برخی موقعیت های پیش پا افتاده نیازی به مطرح شدن نیست. با این روش فقط کارمندان و مشتریان خود را بی حوصله می کنید و آنها را از مسیر موفقیت دور می کنید.

۷.در حاشیه امن به سر می برند


کارآفرینی
که در یک نقشه راه مانده و ریسک نمی کند، اغلب اوقات با کوله باری از بازخوردهای منفی روبه رو می شود. آنها در حاشیه امن خود سپری می کنند و محصولات را حتی یک درجه ارتقا نمی دهند.
علت اصلی این شکست ها آگاهی نداشتن از ایده پردازی و خلاقیت است که تا حدودی در را روی نیازهای جامعه به خصوص جامعه مدرن می بندد.


راه کار برای کارآفرینی موفق


راه انداختن یک استارت آپ موفق کار آسانی نیست و همه به این موضوع آگاه هستند. اما اینکه نمی خواهید حتی یک قدم در دنیای امروزی قدم بردارید و می خواهید در همان فضای سنتی بمانید، قطعا نباید انتظار سود و سرمایه بیشتر داشته باشید.اینکه می خواهید با داشتن ۷ مورد بالا به سرعت به بازار برسید، خودخواهی تمام است و باید به فکر فرو بروید و اشتباهات خود را دریابید.
برای هدر نرفتن پول، سرمایه،زمان و نیروی کار لازم است خود و اهدافتان را بشناسید و از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. تیم خوب و هماهنگ، با نیازهای خود ترتیب بدهید و در روزهای اول آهسته و عاقلانه پیش بروید.
چقدر دیر مهم نیست، اینکه کیفیت و نقشه راه درستی داشته باشید، در اصل نیمی بیشتر راه را رفته اید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up