سبد خرید 0

وبلاگ

۱۰ کارآفرین برتر دنیا + توصیه های کاربردی برای کارآفرینان جوان

۱۰ کارآفرین برتر دنیا را بیشتر بشناسید و به توصیه آنها گوش دهید

داستان های زیادی از موفقیت کارآفرینان را می شنویم و گاهی در مورد آنها قضاوت های خوب و نابه جایی می کنیم حال می خواهیم به زندگی ۱۰ کارآفرین برتر دنیا بپردازیم و با شیوه نگرش آنها بیشتر آشنا بشویم تا بتونیم در زندگی خودمان هم از روش های آنها الگو برداری کنیم.

اما تا به حال فکر کرده اید پشت پرده استارت آپ آنها چه گذشته؟

تعداد زیادی از این افراد(۱۰ کارآفرین برتر دنیا) که به ابر قدرت دنیای استارت آپ تبدیل شده اند، تا قبل از اینکه پر پرواز در آورند بارها به زمین خوردند و بال هایشان شکسته است. اما موضوعی که فرد را به کارآفرین برتر دنیا تبدیل کرده است؛ درس ها و تجربیاتی بوده که با تمام جهان تقسیم کردند و نقشه راهی برای دیگران شده اند.

 با توجه به آمار “اداره تجارت کوچک”،

۵۰ درصد از این کارآفرینان در دوره پنج ساله ابتدایی کسب و کارشان نتوانسته اند جان سالم به در ببرند و شکست خوردند حالا با چنین وضعیتی، کارآفرینان جوان چگونه می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند؟

این مقاله را تا انتها بخوانید تا ۱۰ کارآفرین برتر دنیا، راه حل این مشکل را به شما بدهند.

 

 

 

موفق ترین کارآفرینان جهان چه کسانی هستند؟

 

۱.بیل گیتس

به طور کلی از همان اول بیل گیتس آدم جالبی بود و به جای اینکه به مشتریان چشم رقابتی داشته باشد و با نارضایتی آنها درگیر شود؛ آنها را دارایی خود می دانست. بیل همیشه برای کسانی که می خواهند استارت آپ شخصی خود را شروع کنند میگوید:

او همیشه تاکید داشته، بیش از مشتریان خشنود، به مشتری هایی که همیشه غر می زنند و ناله می کنند توجه کنید. زیرا به وسیله آنهاست که می توانید در آینده نقاط ضعف محصولات و خدمات خود را اصلاح کنید.

 

۲.استیو جابز

استیو یکی از بزرگترین و نابغه ترین نوآور نسل جوان امروزی است. او همیشه جزئی نگر بوده و کیفیت را فدای کمیت می کرد.

خالق اپل قبل از مرگ خود همیشه اصرار داشت

” توصیه من به جوانان این است که کیفیت را فراموش نکنند؛ یک خانه زیبا، با امکانات، امن و راحت بهتر از خانه دو طبقه بی فایده و خالی از وسایل است.” 

روش کارآفرینی استیو جابز بسیار منحصر به فرد بود و به خاطر ریزبینی دارای چالش های فراوان بود. اما اکنون حتی بعد از مرگ وی اثرات سختگیری هایش باقی مانده و بسیاری از کسب و کارهای نوپا در مسیر او قرار گرفتند.

 

۳.مارک زکربرگ

مارک به جوان ترین کارآفرین جهان معروف است که بر خلاف دیگر سرمایه گذاران به سرعت عمل اعتقاد دارد. جالب است بدانید به خاطر شعار معروف خودش به نام Move fast and break things، زمانیکه قسمت Feed فیسبوک را دوباره طراحی کرد، با موج عظیمی از مخالفان و بازخورد منفی از سوی کاربران مواجه شد. اما منظور مارک این بود که هیچ وقت از آزمون و خطا کردن در کسب و کار خود نترسید.

سریع عمل کنید و شکست را تجربه کنید تا نقشه راه تان را پیدا کنید.

 

۴.جف بیسوس

شاید جف بیسوس را به عنوان مدیر عامل آمازون بشناسید اما فردی همه فن حریف بوده و تعداد زیادی کسب و کار از روزنامه تا هوافضا را در دستان خود می چرخاند. ناگفته نماند که بیسوس، بیل گیتس را پرورش داد و به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرد. از قرار استاد و شاگر تفکری شبیه به هم دارند و بیسوس مانند بیل گیتس تاکید دارد

” راز موفقیت شما جوانان تازه وارد در این است که توانایی خود را در شناخت مشتری بالا ببرید و آنها را نقطه عطف کسب و کار خود بدانید.”

او در بسیاری از مقالات و سخنرانی های خود بر مشتری محوری تمرکز کرده و به کارآفرینان جوان گوشزد می کند با مشتری مداری، موفقیت در یک قدمی شما خواهد بود.

 

۵.ریچارد برانسون

برانسون موسس تیم ویرجین، یکی دیگر از مشهورترین کارآفرینان دوره خود بوده که در حال حاضر، بیش از ۴۰۰ شرکت زیر نظر وی فعالیت می کنند. راهکار و توصیه جالب ریچارد به شما کارآفرینان جوان این است که

“فرصت های تجاری و شغلی مانند اتوبوس است؛ همیشه یکی پس از دیگری وجود دارد.”

برانسون از جوان ها می خواهد خدمات و محصولات خود را متفاوت و متنوع نگه دارند و همیشه به دنبال فرصت های بزرگ باشند.

 

۶.مارک کوبان

مارک کوبان کارآفرین و سرمایه گذاری برتر که طیف وسیعی از شرکت های دنیا زیر نظر او به کار مشغول هستند. کوبان در مصاحبه و سمینارهای خود می گوید

“شغل و حرفه ای را انتخاب کنید که دوست دارید و در آن قوی هستید. هرگز رشته و کاری که در آن حوزه خوب نیستید و ضعف دارید انتخاب نکنید”

 

۷.تونی رابینز

تونی رابینز به عنوان داشتن پرفروش ترین کتاب جهان معروف شد اما اکنون به عنوان کارآفرین، فردی بشر دوست و از همه مهمتر سخنران انگیزشی و اصول مذاکره، سر زبان ها است. به گفته او

” باید مسیر یا نقشه راه را از همان ابتدای کار روشن و شفاف کنید. نقاط ضعف و قدرت خود و کارتان را بیرون بکشید و هر روز روی آنها کار کنید. اینکه بدون برنامه ریزی جلو بروید و بیهوده تیم سازی کنید فقط وقت خود را تلف کرده و امکان شکست افزایش می یابد”

 

۸.آریانا هافینگتون

بنیان گذار اخبار و نشریات آنلاین Huffington Post و نویسنده کتاب پرفروش ” انقلاب خواب” که به تازگی از این شرکت بیرون آمده؛ رویاهای خود را دنبال می کند. او در تلاش است به وسیله کسب و کار خود رشد جهانی ایجاد کند و مردم را از استرس های بی مورد دور کند.

دنبال مقصر نباش، راه حل و پیدا کن

آریانا تاکید دارد که راه اندازان کسب و کارهای جدید باید بدانند، به خدمات و محصولات خود اعتقاد داشته باشند، با سنگ اندازان مقابله کرده و به اهداف خود پایبند باشند.

 

۹. هنری فورد

حتی موفق ترین کارآفرینان جهان نیز مرتکب اشتباهات زیادی شدند. اما فرق آنها با دیگران این است که آنان از تجربیات خود درس گرفته و هرگز تکرار نمی کنند. هنری فورد هم یکی از آنهاست. او به پسر و مشاور مورد اعتماد خود که گفتند ماشین های بهتری در حال توسعه هستند گوش نداد و به دام شکست افتاد.

یک نقل قول مشهور از هنری فورد هست که می گوید:

چه باور کنی می تونی یک کاری و انجام بده چه باور کنی نمی تونی در هر دو صورت حق با تو است

در واقع او با این جمله به جوانان می گوید به جای شکایت کردن و وقت تلف کردن؛ برای مشکل خود راه حل پیدا کنید و سریع جایگزین داشته باشید.

 

۱۰.جک ما

موسس و بنیان گذار شرکت بزرگ علی بابا، زندگی سخت و پرفرازو نشیبی داشت. قبل از اینکه به این درجه از موفقیت برسد و در تجارت الکترونیک و انتقال پول آنلاین به مرحله بالایی برسد؛ شکست های بسیاری دیده بود. اما این تازه شروع کار او بود و هرگز کم نیاورد.

جک ما با نگرش خود به نام never say die attitude رشد کرد. همچنین بر تمام ناسازگاری ها غلبه و از نردبان موفقیت صعود کرد و از طناب ثروت بالا رفت. توصیه او به جوانان کارآفرین این است که

 

“هرگز کم نیاورید زیرا پایان شب سیه سفید است”

 

نتیجه گیری

برای کارآفرینان جوان که قصد دارند در دنیای استارت آپی گام بردارند؛ یادگیری از بزرگان(۱۰ کارآفرین برتر دنیا) این حوزه آنها را با مشکلات کمتر و تاثیرات منفی محدودی مواجه می کند. آنچه را دوست دارید پیاده سازی کنید و مطمئن باشید افرادی که بر علیه شما بودند، به پیروان اصلی شما تبدیل می شوند.

مخاطبان ناراضی را فراموش نکنید و راه حلی برای مشکلات آنها بیابید. فرایند ارتباط با مشتری را یاد بگیرید و در جهت بهبود آن تلاش کنید.

 

دوره خلاقیت

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up
اگه می خوای بدون سرمایه یه کسب و کار راه اندازی کنی

اول  یه ایده خوب باید داشته باشی

گارانتی بازگشت وجه 100 درصد  این محصول

به همراه  هدیه کتاب + سمینار ایده تا محصول
close-link