سبد خرید 0

وبلاگ

هزینه راه اندازی استارت آپ | روش هایی برای شروع استارت آپ با کمترین هزینه – شهاب رحیم زاده

چگونه با حداقل هزینه راه اندازی استارت آپ را مدیریت کنیم؟

هر کارآفرینی در همان نقطه شروع قادر به راه‌اندازی شبکه‌هایی مانند گوگل و فیسبوک نخواهند بود. اکثر کسانی که دید هوشمندانه‌ای به این موضوع دارند می‌دانند، باید از حداقل امکانات برای شروع یک استارت آپ بهره ببرند.

باید بتوانید هزینه راه اندازی استارت آپ را پایین بیاورید حال خبر خوب این است که فقط با داشتن یک لپ تاپ و موبایل می‌توانید فرصت‌های هیجان انگیزی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اما قبل از اینکه به سرمایه فکر کنید؛ باید خلق و ایده پردازی خود را در این عرصه بسنجید.

در این مقاله ما ۶ ایده ساده، جهت شروع شرکت خود با حداقل هزینه ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

راهکار و ایده برای شروع استارت آپ با سرمایه کم

  1. محتوا را دست کم نگیرید

وبلاگ یا قسمتی برای شرح محصولات خود ایجاد کنید. با تولید محتوا و به اشتراک گذاری آن در شبکه های مجازی، نتایج مطلوبی را در اولین گام کسب کنید. اما فراموش نکنید برای گرفتن نتیجه عجله نکنید زیرا هر عملکردی زمان میبرد و نیازمند صبوری است. فقط برای اینکه مشتری وفادار داشته باشید باید در تولید محتوا تداوم داشته باشید.

برای مثال هر روز یا یک روز درمیان بسته به تقویم محتوا خود، مقاله نشر دهید.

۲.از کارشناس شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

فقط با سرچ و جمع آوری اطلاعات در خصوص مدیریت اپلیکیشن های مجازی مثل: توییتر، اینستاگرام یا تلگرام می‌توانید امور کسب و کار خود را در دست بگیرید. کسب و کارهای کوچک اغلب به بازاریابی اینترنتی احتیاج دارد و در واقع بدون آن مانند خانه‌ای بدون در است. اگر درگیر مسائل کسب و کار خود هستید می‌توانید از یک مشاور شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید و صفحه اینستاگرام برند خود را راه اندازی کنید.

۳.دوره های آنلاین و تدریس برگزار کنید

ورزش یوگا بلدید؟ آشپزی خوبی دارید؟ طراح وب سایت یا عکاس هستید؟ می‌دانید کلاس‌های مجازی و بسته‌های آموزشی رایگان چقدر به تقویت و معرفی برند شما کمک می‌کند؟ البته که لازم نیست همیشه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهید اما اگر در اولین قدم امتیاز و تخفیف ویژه‌ای برای مشتری و مردم قائل شوید؛ به سرعت به اشتراک گذاشته شده و خدمات شما رونق پیدا خواهد کرد.

۴.از تبلیغات مینیمال استفاده کنید

به جای بنرها و تبلیغات فیزیکی پرهزینه، یک کارت ویزیت یا کاتالوگ هیجان انگیز تهیه کنید. در آن از کیفیت و خدمات دهی خود بگویید و تصاویر خاص و رازآلود استفاده کنید. تصور کنید قرار است استارت آپی در زمینه تغذیه سالم طراحی کنید. در آن تصویر و اینفوگرافی‌های نمادین به کار ببرید و نظر مخاطب را جلب کنید.

۵.برای مخاطبان کمپین یا چالش آنلاین ایجاد کنید

مخاطبان به ویژه افراد وفادار، ریسک و چالش را دوست دارند. آنها را هرچه با کسب و کار خود درگیر کنید و گیمیفیکیشن ایجاد کنید؛ برای آنها به عنوان برندی خلاق و ارزشمند جا می‌افتید. بنابراین در ماه‌های اول هرگز از خطر و آزمون و خطا نترسید و مطمئن باشید فقط از طریق این راهکارها می‌توانید به بازار هدف خود دست پیدا کنید.

۶.ایمیل مارکتینگ بسازید

در کنار تولید محتوا برای وبلاگ باید در نظر داشته باشید همیشه مطالب را با مخاطبان خود هر چند کم باشند، به اشتراک بگذارید. این رویه به شما کمک می‌کند مخاطبان خود را بشناسید و بدانید چه کسانی شما را دنبال می‌کنند. با عضویت رایگان در سایت های ایمیل مارکتینگ این کار را شروع کنید و نتیجه ارزشمند آن را دریابید.

تمامی این موارد گویای جمله زیبای طرفداران مینیمالیستی  Less is More است.

مقاله مرتبط: راز ثروتمند شدن در ایران

این نکات مهم را برای شروع استارت آپ در ذهن خود ثبت کنید:

  • برای شروع و راه اندازی کسب و کار خود از افراد اشتباه کمک نگیرید. کمک گرفتن از افراد غیرحرفه‌ای یا کسانی که در زمینه کاری شما سررشته ای ندارند، زیان‌های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت و هزینه راه اندازی استارت آپ شما را بالا می برد.
  • انتظارات خود را پایین بیاورید. همه چیز دست شما نیست، گاهی به خاطر شرایط جامعه و نیازهای مشتری، مواضع استارت آپ به کلی تغییر می‌کند.
  • شما نمی توانید به همه سرویس دهی کنید. مشتری بدقلق همه جا پیدا می شود. لازم نیست تمام سرمایه و اهداف خود را صرف این دسته افراد کنید.(برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله ۶ شغلی که بدون داشتن سرمایه اولیه می توانید کسب درآمد کنید را بخوانید)
  • اما یکی از فوق‌العاده‌ترین ترفندها برای رشد و حل مسئله، ارتباط گرفتن با مشتری‌های ناراضی است. زیرا اگر روی بازخوردهای آنها دقت کنید می‌توانید نیمی از ایرادات کسب و کارتان را شناسایی کنید.
  • سعی کنید خواسته‌های دیگر مشتری‌های بالقوه را نیز برطرف کنید.
  • اگر افرادی را برای رونق اولیه کسب و کارتان استخدام کرده اید، از برگزاری جلسات بیهوده خودداری کنید. اجازه دهید آنها وقت بیشتری را صرف برنامه ریزی و هدف گذاری کنند.
  • اگر برای استارت آپ خود مکانی را اجاره یا رزرو کرده‌اید، لازم نیست در ماه‌های اول فوتبال دستی یا میز پینگ پنگ بخرید. در روزهای اول خود را با هیچ استارتاپی مقایسه نکنید و فقط بر هدف های شرکت متمرکز شوید.
  • کارمندان یک استارت آپ باید بدانند، اگر وارد این مجموعه شدند شرایط را درک کرده و در جهت تقویت و رشد موقعیت آن بکوشند.

نتیجه گیری

تفکر خارج از چارچوب را بیاموزید. اگر می‌خواهید به کسب و کارهای غول پیکر برسید باید در زمان، وظیفه و پول هوشمندانه رفتار کنید. زمان مهم است زیرا هرچه بیشتر روی آن وقت بگذارید زودتر رشد می کند. مقید بودن به وظایف هم رشد افراد درگیر در پروژه را در پی خواهد داشت و پول سرمایه نهایی شما را می سازد. در نتیجه اطمینان حاصل کنید که این سه مورد حیاتی را در شرکت نوپا خود به شفافیت شیشه ملاحضه می‌کنید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. از نظر شما چه موارد دیگری در ایجاد یک استارت آپ با کمترین سرمایه دخیل است؟ شما کدام روش را امتحان کردید و چه نتایجی به دست آوردید؟

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up